OŚRODEK WCZESNEJ INTERWENCJI

Dyrektor:
mgr Wacław Ciwiński
Ukończył pedagogikę opiekuńczo-wychowawczą i resocjalizację na WSP w Rzeszowie. Studia podyplomowe i kursy kwalifikacyjne: Pedagogika i Psychologia Sądowa (WSB- National-Louis University), oligofrenopedagogika, terapia pedagogiczna, organizacja i zarządzanie oświatą, Studium Umiejętności Psychologicznych (PTPU), Specjalne Studium Socjoterapii (Instytut Terapii Gestalt), Studium Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie, kurs: Rehabilitacja w wodzie metodą Halliwick, Metoda Terapii Biofeedback (I stopień). Aktualnie w trakcie całościowego 4-letniego szkolenia na psychoterapeutę poznawczo-behawioralnego (Szkoła Psychoterapii Poznawczo-Behawioralnej Uniwersytetu SWPS). Uczestnik wielu szkoleń, kursów, konferencji z zakresu pracy z dzieckiem i rodziną. Doświadczenie w prowadzeniu szkoleń dla specjalistów, rodziców, warsztatów rozwojowych, psychoedukacyjnych i profilaktycznych dla dzieci i młodzieży.

 

Fizjoterapeuci:
dr Katarzyna Bazarnik-Mucha

Ukończyła fizjoterapię na 5-letnich studiach mgr na kierunku Medycznym Uniwersytetu Rzeszowskiego. W 2018r. uzyskała tytuł doktora nauk o zdrowiu na Wydziale Medycznym Uniwersytetu Rzeszowskiego. Kursy: NDT- Bobath Basic, Integracja Sensoryczna, Kinesiologytaping, PNF rozwijający oraz w pediatrii, Metoda Mulligana, szkolenia z zakresu terapii dzieci.

mgr Aneta Gąsiorowska

Ukończyła fizjoterapię na 5-letnich studiach mgr na kierunku Medycznym Uniwersytetu Rzeszowskiego. Ponadto ukończyła studia podyplomowe: Integracja Sensoryczna – diagnoza i terapia, kurs Trójpłaszczyznowej Manualnej Terapii Wad Stóp wg Barbary Zukunft- Huber, terapia manualna wg Ackermanna, taping rehabilitacyjny. Terapeuta NDT-Bobath i inne.

Ewa Kopaczyńska
Ukończyła Medyczne Studium Zawodowe w Rzeszowie - Wydział Fizjoterapii. Terapeuta NDT-Bobath, hipoterapeuta, terapeuta kinesiology typing. Ukończyła: kurs Peto, szkolenie z terapii behawioralnej w trudnych zachowaniach, szkolenie terapia manualna tkanek miękkich, trójpłaszczyznowa terapia wad stóp u dzieci, szkolenie z terapii wg. Weroniki Sherborne.

mgr Katarzyna Niemczak
Ukończyła fizjoterapię na Uniwersytecie Rzeszowskim oraz podyplomowo praktyczne nauczanie zawodu na tej samej uczelni, terapeuta NDT-Bobath, terapeuta SI.

mgr Katarzyna Rembisz
Ukończyła Studium Medyczne w Rzeszowie na Wydziale Fizjoterapii, Akademię Wychowania Fizycznego w Krakowie na Wydziale Rehabilitacja Ruchowa oraz studia podyplomowe - nauczyciel zawodu na Uniwersytecie Rzeszowskim. Kursy: NDT-Bobath Basic, NDT- Bobath Baby, Metoda Vojty, Kinesiologia Edukacyjna, Kinesiologytaping, itp.

mgr Magdalena Pęczkowska

Magister fizjoterapii, absolwentka Kolegium Nauk Medycznych Uniwersytetu Rzeszowskiego. By jak najlepiej pomagać dzieciom stale poszerzam swoją wiedzę uczestnicząc w specjalistycznych kursach i szkoleniach u polskich i zagranicznych instruktorów. 

Kursy i szkolenia: NDT bobath dla dzieci, NDT bobath baby, Diagnostyka HINE, Hammersmith Inflant Neurological Examination, Diagnostyka Metodą Prechtla - kurs podstawowy, Zaburzenia widzenia u niemowląt z uszkodzeniem mózgu, Rehabilitacja w zaburzeniach rozwojowych niemowląt 0- 12 miesięcy, Zoga Movement w terapii Niemowląt 1 i 2 moduł, Zoga Movement w Pediatrii- Rozluźnianie mięśniowo powięziowe, Zoga Movement w Pediatrii- Równoważenie strukturalne, Trójpłaszczyznowa terapia stóp u dzieci, Zaburzenia regulacji i nieprawidłowości w rozwoju, zachowaniu i interakcji w 1 i 2 roku życia (kurs podstawowy i rozwijający), Shantala massage, Integracja sensoryczna wg Ayres, Moduły specjalne z Integracji sensorycznej wg Ayres (Integracja sensoryczna dla osób ze spektrum zaburzeń autyzmu, Integracja sensoryczna w warunkach szkolnych, Integracja sensoryczna niemowląt i małych dzieci ,,Rozregulowane niemowlę”), PNF podstawowy, Elastyczny taping w pediatrii, Terapia ręki i wspieranie rozwoju motorycznego dziecka, Neurorozwojowa diagnostyka i rehabilitacja dzieci, Diagnostyka i terapia dzieci z wadami postawy, Skoliozy – diagnostyka i postępowania fizjoterapeutyczne.

mgr Ewa Stanek 

Ukończyła fizjoterapię na 5-letnich studiach mgr na kierunku Medycznym Uniwersytetu Rzeszowskiego. Jestem certyfikowanym terapeutą metod Ndt Bobath, Bobath Baby, PNF, Trójpłaszczyznowej manualnej terapii wad stóp na podstawach neurofizjologicznych wg Barbary Zukunft Huber, Kinesiology Taping. Ukończyłam również szereg szkoleń w koncepcji DNA JSPediatrics, dlatego szczególnie bliska jest mi praca w relacji oraz kontakcie wzrokowym. Ponadto systematycznie biorę udział w szkoleniach i warsztatach o tematyce pediatrycznej, po to by jeszcze lepiej pomagać małym Pacjentom i ich Rodzinom.

mgr Joanna Wronowska - Kilon

Ukończyła fizjoterapię na 5-letnich studiach mgr z Fizjoterapii na wydziale Medycznym Uniwersytetu Rzeszowskiego. Dotychczasowe doświadczenie zdobywałam pracując z dziećmi z uszkodzeniem centralnego układu nerwowego w Stowarzyszeniu na Rzecz Dzieci z Dysfunkcjami Rozwojowymi ,,Bruno" oraz w Ośrodku rehabilitacji dzieci i młodzieży ,,Skowronek".

Kursy i szkolenia: IASTM ( Mechaniczna przyrządowa regulacja powięzi w terapii mięśniowo-powięziowych punktów spustowych w zaburzeniach czynnościowych narządu ruchu) , PNF podstawowy, Integracja Sensoryczna diagnoza i terapia stopień 1 i 2, Zoga Movement Therapy w Pediatrii - Rozluźnianie mięśniowo-powięziowe moduł 1, Stopa dziecka z dysfunkcją płaskostopia i wad pokrewnych, Wady postawy u dzieci i młodzieży, Trudności w zakresie przyjmowania pokarmów u dzieci i inne.

Psycholodzy:

mgr Gabriela Dolecka

Ukończyła psychologię na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim oraz III stopniowy kurs z zakresu Stosowanej Analizy Zachowania i kurs Metody Dobrego Startu M. Bogdanowicz i inne kursy w zakresie pracy z dziećmi.  

mgr Ewelina Sokal

Ukończyła psychologię na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim oraz studia podyplomowe z psychologii transportu z elementami psychodiagnostyki (SWPS). Kursy i szkolenia: III stopniowy kurs z zakresu Stosowanej Analizy Zachowania, Interwencja kryzysowa, Coaching – szkolenie certyfikowane, Praca z dzieckiem z zaburzonymi więziami itp.

mgr Sylwia Turek

Logopedzi:
mgr Monika Figiel
Absolwentka UMCS Lublin na kierunku socjologii ze specjalizacją pedagogiczną oraz podyplomowych studiów w zakresie logopedii korekcyjnej oraz surdologopedii. Uczestniczka wielu szkoleń i kursów specjalistycznych. Poznała wiele metod terapii, które wykorzystuje w pracy z dzieckiem: metoda Castillo Moralesa wspomagająca rozwój dziecka, neurologopedyczne strategie postępowania diagnostyczno-terapeutycznego w świetle Koncepcji NDT – Bobath SLT, zastosowanie metody SI w zaburzeniach rozwoju mowy, praca nad zachowaniami trudnymi Analizy Behawioralnej, terapia jąkania Charlesa van Ripera, wczesne wspomaganie rozwoju z uszkodzonym narządem słuchu, metoda krakowska, dynamiczne plastrowanie Kinesiology Taping dla logopedów oraz wiele innych.

mgr Katarzyna Niewińska
Neurologopeda, logopeda, pedagog, terapeuta integracji sensorycznej. Ukończyła studia podyplomowe z wczesnego wspomagania rozwoju oraz pedagogiki leczniczej. Uczestniczyła w wielu szkoleniach z zakresu pracy z dziećmi z zaburzeniami rozwoju mowy i języka, nieprawidłowościami w procesie integracji sensorycznej oraz z wykorzystania w terapii metody Tomatisa. Doświadczenie zawodowe zdobywała pracując z dziećmi z zaburzeniami rozwoju, a także młodzieżą i osobami dorosłymi z niepełnosprawnością intelektualną. Prowadzi zajęcia praktyczne dla studentów Podyplomowych Studiów Logopedii i Neurologopedii.

mgr Anna Paprocka 

mgr Agnieszka Wiśniewska 

Absolwentka studiów licencjackich i magisterskich na kierunku filologia polska - specjalność logopedia na Uniwersytecie Warszawskim oraz
studiów podyplomowych z neurologopedii na SWPS. Ukończyła liczne kursy i szkolenia, m.innymi: Opóźniony Rozwój Mowy – prawidłowa diagnoza
i skuteczne metody terapeutyczne;AAC – wspomagające i alternatywne metody porozumiewania się; MAKATON poziom I;
Seksualność dzieci, młodzieży i dorosłych z niepełnosprawnością intelektualną i autystycznym spektrum zaburzeń; Szkolenie PECS – poziom 1; Zaburzenia połykania u dzieci i dorosłych. Diagnoza i metody terapii; Terapia ustno-twarzowa i jej wpływ na funkcje pokarmowe i mowę u dzieci
i dorosłych z zaburzeniami neurologicznymi; K-Taping therapistfor speech therapy; Dziecko z FAS w rodzinie; Zaburzenia przetwarzania słuchowego jako nowe spektrum zaburzeń na poziomie CUN; MFT 9-99 sTArs – Miofunkcjonalna Terapia dla osób w wieku 9-99 ze specjalną terapią artykulacji s/sz wg A. Kittel.

mgr Katarzyna Żuraw

Ukończyła studia magisterskie na kierunku filologia polska na Uniwersytecie Rzeszowskim, a następnie podyplomowo Logopedię, również na Uniwersytecie Rzeszowskim oraz Neurologopedię (UMCS w Lublinie). Ponadto, uczestniczyła w licznych szkoleniach, kursach i konferencjach z zakresu terapii logopedycznej dzieci z zaburzeniami rozwojowymi, m. innymi: III stopniowy kurs z terapii behawioralnej, Metoda Dobrego Startu, Metoda Ruchu Rozwijającego, Metoda terapii Biofeedback itp.

 

Pedagodzy:

mgr Justyna Sibiga

Ukończyła studia pierwszego stopnia na kierunku pedagogika  (specjalność: logopedia i terapia pedagogiczna)  oraz studia drugiego stopnia na kierunku pedagogika specjalna – oligofrenopedagogika na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie. Aktualnie w trakcie studiów podyplomowych z integracji sensorycznej. Ponadto uczestniczyła w licznych kursach i szkoleniach: Stosowa Analiza Zachowania - III stopniowy kurs z terapii behawioralnej, Terapia ręki i zaburzeń motoryki małej I i II stopnia, Praktyczny kurs alternatywnych i wspomagających metod porozumiewania się (ACC), Sensoterapia, Aktywne metody pracy z dzieckiem ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi, Gry i zabawy rozwijające inteligencję emocjonalną, Stymulacja polisensoryczna, Aktywność muzyczno-ruchowa dzieci itp.

mgr Magdalena Lentowicz
Pedagog, oligofrenopedagog, terapeutka wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, terapeutka dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Doświadczenie zawodowe zdobywała pracując w Niepublicznym Przedszkolu „Niezapominajka” dla dzieci z autyzmem, w Ośrodku Wczesnej Interwencji,  Niepublicznej Specjalistycznej Poradni Wczesnego Wspomagania Rozwoju w Rzeszowie oraz w Centrum Terapii i Wspierania Rozwoju „Mozaika”. Swoją wiedzę i umiejętności aktualizuje nieustannie, poszukując różnych form doskonalenia zawodowego i osobistego. Stale podnosi swoje kwalifikacje zawodowe uczestnicząc w licznych szkoleniach, warsztatach, konferencjach naukowych (trening umiejętności społecznych, trening jedzenia, rozwijanie samodzielności u osób z ASD, komunikacja wspomagająca i alternatywna).

 

Terapeuta zajęciowy:
Monika Mleczko
Ukończyła Medyczne Studium Zawodowe w Chełmie na kierunku – terapeuta zajęciowy. Uczestnik licznych szkoleń, warsztatów, konferencji z zakresu terapii dzieci z niepełnosprawnością intelektualną, z dysfunkcją narządu ruchu, trudnościami rozwojowymi, edukacyjnymi m.in. Metoda  wg M.Ch. Knill, Terapia ręki II stopnie, Kinezjologia Edukacyjna, Metoda Dobrego Startu, Stosowana Analiza Zachowania w pracy terapeutycznej z osobami z autyzmem - kurs III stopniowy, cykl szkoleń w ramach „Szkoły dla rodziców”, Diagnoza i terapia dzieci z autyzmem i zespołem Aspergera i inne. Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi i młodzieżą pracując jako wychowawca-terapeuta w Ośrodku Rehabilitacyjno- Edukacyjno- Wychowawczym w Rzeszowie.  

 

Lekarze:

lek. med. Elżbieta Szymańska - specjalista rehabilitacji medycznej

lek. med. Dorota Korab-Gierałt - specjalista rehabilitacji medycznej, pediatra

lek. med. Bogdan Wróbel - specjalista rehabilitacji medycznej, specjalista chorób wewnętrznych

lek. med. Dominika Bajorek - neurolog dziecięcy, pediatra

 

Personel obsługi:
mgr Anna Bednarz - pracownik biurowy, rejestratorka

Aneta Jabłońska - pracownik biurowy, rejestratorka

Agnieszka Paśkiewicz - pracownik biurowy, rejestratorka

Justyna Cag - woźna oddziałowa

Bogdan Cag – konserwator

kontakt2